Lletres Asturianes

New Tradition and Activism in Minoritized-Language Communities: The Time of post-2008 Asturian Music

Isabel Álvarez Sancho

Resume

Esti artículu analiza la recuperación de la tradición y les nueves formes d’activismu y texíu de redes comunitaries na música n’Asturies tres de la crisis financiera de 2008. Col estudiu específicu d’artistes como Rodrigo Cuevas, ún de los nuevos músicos con mayor reconocencia dientro y fuera d’Asturies; Ún de Grao, el proyeutu musical de Xosé Martínez Álvarez; miembru de la conocida como xeneración «post-folk», que busca dar puxu otra vuelta a la tonada; y el Coru Al Altu la Lleva, que, nacíu de l’atmósfera de l’asociación Caja de músicos, sigue cola tradición de la música coral poniendo un procuru especial nel activismu, mesmo xunto al perconocíu músicu asturianu Nacho Vegas que de manera independiente.

La música asturiana de recién amuesa tendencies nueves na so rellación col tiempu y l’espaciu. Músicos y músiques busquen participar de manera global, ensin dilise en patrones definíos, al traviés de les sos diferencies y activismu. Dalgunos de los problemes colos que los músicos y músiques s’identifiquen son el papel que xueguen les llingües y cultures que conviven nun territoriu, el revivir un pasáu cuestionando ciertes idees de xeneraciones anteriores, la reconocencia de la diversidá sexual, la tendencia neorrural depués de la depresión económica y la pandemia y la medra del activismu comunitariu depués del movimientu de los Indignados resultáu de la crisis financiera de 2008. Pel camín de la música, Asturies y la llingua asturiana participen y respuenden a les tendencies locales, nacionales ya internacionales que, sofitaes na tradición, creen maneres úniques de resignificación del pasáu y d’influyencia del presente y del futuru.

Pallabres clave

Música asturiana, activismu, Rodrigo Cuevas, neorruralismu, Ún de Grao, post-folk, tonada, Coru Al Altu la Lleva, Caja de músicos, coru.

Artículu en pdf Descargar en PDFCompartirCorreoFacebookTwitter
Lletres Asturianes
Academia de la Llingua Asturiana
C/ L’Águila 10
33003 Uviéu
T. +34 985 211 837
alladixital.org
ISSN (versión dixital): 2174-9612
ISSN (versión impresa): 0212-0534
Depósitu Llegal: U-826/82
© Academia de la Llingua Asturiana